06. 05. 2013
Uplynulý víkend a svátek 1. května jsem absolvoval dva závody. V neděli 28.4. jsem startoval na národním šampionátu Itálie na trati ve Faenze´a ve středu 1. května jsem jel mezinárodní mistrovství SR na Myjavě. Ve Faenze byla silná jezdecká účast, ve třídě MX1 bylo do závodu převzato 93 závodníků! V kvalifikaci jsem obsadil sedmou příčku, s odstupem 0,6s na druhé místo. Ale protože byly tři kvalifikační skupiny, šel jsem na start až jako devatenáctý. Do první jízdy jsem odstartoval jako patnáctý a postupně jsem se prokousával startovním polem až na místo sedmé. Ve druhé jízdě se mi povedl start lepší a začínal jsem jako osmý a v cíli mi patřila pátá příčka. Po závodech rychle zabalit, v pondělí v půl páté ráno jsem byl doma, pověnoval jsem se regeneraci a v úterý již mířil směr Myjava. Zde jsem v kvalifikaci obsadil třetí příčku za M. Žeravou a M. Sukupem. V první jízdě jsem odstartoval jako čtvrtý a v průběhu jízdy se dostal na druhou příčku za M. Žeravu. Neměl jsem však ze své jízdy dobrý pocit, bojoval jsem hlavně sám se sebou a nejelo se mi úplně ideálně. Bohužel to stejné se opakovalo i ve druhé jízdě, kde jsem skončil na místě třetím. Celkově mi patřila na Myjavě třetí příčka, jediné pozitivní na tomto závodě bylo, že jsem se posunul do čela průběžného hodnocení slovenského mistrovství. Tento víkend 5.5. jedu závod v Ledči nad Sázouvou, jedná se o mezinárodní závod pořádaný ČSMS.
S pozdravem Jiří Čepelák
06. 05. 2013
Ani nevím jak a kde začít, a doufám že se vám chce číst, protože tohle se stručně napsat nedá. Tak jo už vím jak začít... co takhle když se řekne "Las Vegas" poslední kolo AMA SX sezóny, vyvrcholení veškerého úsilí, rozdělování cen a bonusů. Mega finále ve třídě 250, kde těch nejlepších deset ze třídy 250 West a z 250 East pojede jedno mega finále, kde se nerozhodnou pouze dva tituly, ale taky se ukáže kdo je z těchto dvou tříd nejlepší!
Anahaim jedna je první závod sezóny a říká se, že všichni jsou pod tlakem a nervozita vládne nadevšemi. O Las Vegas SX se říká, pokud nemáš nervy z ocele a neumíš odolávat tlaku, nejezdi na startovací bránu. Bohužel jezdci na bránu jít musí a jestli si s tímto tlakem umí poradit nebo ne, to už poznáme velice brzy!
Připraví někdo Villopota o jeho 75 000 dolarů bonus za první místo ve Vegas?
Začneme se třídou 450, kde si určitě myslíte že bude nuda, protože už vlastně o nic nejde. Asi si říkáte, že titul už je přidělen a všichni jsou už tělem i duší v rychle se blížící MX sezóně! Ano přípravy na MX jsou určitě v plném proudu, ale to neznamená, že v tomto posledním SX o nic nejde. V Las Vegas je v této třídě stále velký kus Pizzy, která čeká aby byla rozdělena mezi jezdce, kteří si jí zaslouží. Takže začneme s bonusem za umístění v celkovém bodovém hodnocení, který není vyplácen týmy, ale samotnou AMA. Zde se podívejte, kolik peněz jezdci dostanou od prvního do dvacátého místa. A aby se vám to lépe polykalo tak jsem to převed na koruny :-)
1. 1 900 000,-
2. 665 000,-
3. 475 000,-
4. 408 500,-
5. 313 500,-
6. 238 450,-
7. 219 450,-
8. 214 700,-
9. 210 000,-
10. 205 200,-
11. 203 775,-
12. 199 000,-
13. 194 000,-
14. 189 000,-
15. 184 000,-
16. 180 000,-
17. 175 000,-
18. 170 000,-
19. 168 000,-
20. 166 000,-
Boj o druhé celkové místo a deset tisíc dolarů je mezi Dungeym a Millsapsem
Chceme to komentovat? Nebo snad přirovnávat? Nechceme..... si kazit náladu, takže budeme pokračovat :) Takže AMA na konci sezóny vyplácí bonusy v celkové hodnotě 6 739 775 Kč ! Tak to je celkem velká pizza nemyslíte? Například mezi druhým a třetím místem je rozdíl 200 000 Kč... takže kdo pozve rodinu na dovolenou? Dungey nebo Milssaps? Tyto dva jezdce dělí pouze tři body a i když peněz mají asi dost, tak dvě stě tisíc na zemi nenajdou! Ale největší souboj se bude odehrávat o poslední dvacáté místo, o které se bude prát více méně známých jezdců. Poslední místo dostane 166.000 Kč, ale dvacáté první dostane velkou nulu! Tito kluci většinou jezdí sami pro sebe nebo pro malé týmy, peněz moc nemají a určitě se o těchto 166 000 tisíc škaredě porvou.
Davie odjede závod a hned nastupuje operaci kolena, ale na MX chybět nebude !
Tak tohle byly bonusy AMA a nyní se přesuneme k bonusům vyplácenými týmy. Las Vegas je poslední a velká tečka za SX sezónou a výherci tohoto závodu zůstanou dlouho v paměti všech fanoušků a to je důvod proč týmy vyplácejí tučné odměny za umístění na pódiu. Ryan Villopoto má například bonus 75 000 dolarů (1 425 000 Kč) za první místo, k tomu si připočtěte jeho bonus od AMA a máte tady částku, která vám určitě zaručí klidný spánek na dost dlouhou dobu. Millsaps, Dungey, Canard, Barcia a další jezdci to mají určitě stejně. Takže tady je pár důvodů které nám zajistí dobrou podívanou ve třídě 450!
Roczen při odjezdu z LCQ v minulém závodě! Ta reportérka má odvahu....
A nyní třída 250 East a 250 West ! Mám takový pocit, že tohle finále tříd 250 si budeme dlouho pamatovat. Takhle dramatické finále tu už dlouho nebylo a já už se nemůžu dočkat jak to všechno dopadne. Čtyři jezdci.... dva tituly a jeden závod! Musquin versus Will Hahn a Roczen versus Eli Tomac. Ptáte se mě, co bude největším klíčovým faktem ke získání titulu? Rychlost, zkušenost a talent budou v Las Vegas určitě důležité, ale schopnost se vypořádat s tlakem, trémou a nervozitou bude v tomto finále nejdůležitější. Otázkou nyní zůstává jak se s tím tito jezdci vyrovnají. Můžeme začít s Marvinem Musquinem, který je pět bodů za Will Hanem a jediné co musí udělat, je vyhrát a doufat že Will Hahn dojede na třetím nebo horším místě. Marvin toho nemá moc co by mohl ztratit, ale má toho hodně co by mohl získat a proto si myslím že co se týče tlaku, tak Marvin je na tom nejlíp. .
Will Hahn je rychlý střelec a má pět bodů náskok. Marvin se musí snažit!
Will Hahn má pět bodů náskok a jeho mise je jasná! Nezáleží jak dojede závod, ale musí dojet před Musquinem. Na rozdíl od Marvina, Hahn nemá tolik zkušenosti jako Marvin Musquin co se týče boje o titul (MX GP MX2) . Řeknu vám, že bych radši vsadil na ruletu, než na tento závod! Ale myslím si, že Musquin vyhraje závod, ale titul vyhraje Will Hahn, to je pouze jak to vidím já….
Bude Musqin jediný co nabarví tento titul oranžovou barvou ??
Nyní Ken Roczen a Eli Tomac. Oba dva jezdci již vyhráli titul. Roczen v MX GP ve třídě MX2 a Tomac ve třídě 250 West. Takže zkušenosti mají oba, ale co se týče trémy, nervozity a schopnosti závodit pod tlakem tak musím říct, že na tom nejsou tito dva střelci až tak dobře a hned vám řeknu proč si to myslím. Před závody v Salt Lake City za Roczenem přišla redaktorka a zeptala se ho, jestli mu nebude vadit udělat rozhovor na téma titulu této sezóny. Roczen s úsměvem odpověděl, že s tím nemá absolutní problém. Po rozhovoru se kameraman i reportérka shodli na tom že Roczen byl tak nervózní, až se mu celou dobu třásl hlas, což u něho nikdy nebylo zvykem. No a co ten večer následovalo už všichni víte. Roczen se dopustil spousty zbrklých chyb a učinil velice nerozvážná rozhodnutí. Jedno z nich bylo, že odjel z Heat Race...... asi si neuvědomil, že výběr startovacího pole v poslední šacni kvalifikace závisí na umístění v Heat Race. Výsledek? Roczen seděl namísto závodění na gauči ve svém kamiónu. Když o nic nejde tak se jede dobře, ale být schopný dosáhnout dobrých výsledků pod extrémním tlakem jaký je v Las Vegas je něco, co zvládne jen opravdový šampión a kdo to bude nám ukáže až sobotní večer.
Nervozita, tréma, tlak... ustojí Roczen tlak v Las Vegas?
Nyní Eli Tomac, tento kluk je sympaťák, ale netají se tím, že Roczena v lásce moc nemá. Ale to je nyní vedlejší... Nyní zpět k důvodu proč si myslím, že Tomac má taky co dělat, aby se s tímto velkým tlakem vypořádal. Před posledními závody Tomac udělal něco neobvyklého. Když se na brány sjížděla třída 450 na poslední kvalifikaci, tak Tomac nebyl nikde k vidění. Nakonec ho spatřili v nejvyšší řadě v hledišti, jak tam sám sedí a dívá se na trať. A jak to dopadlo? Tomac mohl vyhrát závod a nyní být v Las Vegas s hezkým bodovým náskokem. Namísto toho Tomac sice vystartoval na druhém místě, ale jel tak hrozně, že se v jednu chvíli ocitl až na jedenáctém místě. A i když sice dojel na šestém místě, tak tento výkon můžeme bohužel zařadit k jeho nejhorším. Tréma, nervozita a tlak jsou démoni, se kterými se tito špičkoví jezdci potýkají celou svou kariéru. Samozřejmě tady jsou výjimky jako RV1, který může odjet dvacet kol s Dungeym a Milssapsem za zády a to v předposledním závodě sezóny! Ten kluk je prostě zvíře a proto vyhrál již tři tituly za sebou a určitě nejsou poslední.
Kdo bude lepší? Němec nebo Američan?
Závěrem musím říct, že tohle byla docela dobrá sezóna, i když mě dva jezdci trochu zklamali a to Chad Reed a James Stewart. Očekával jsem od nich mnohem více, ale MX se blíží a oba dva nebudou chybět na startovacích bránách spolu s ostatníma, takže se máme na co těšit! A co se týče titulů ve třídách 250 East a West? Já to vidím oranžově... a co vy?
- Mike-C-Fast | mxkings.com -
06. 05. 2013
Již během tohoto víkendu vyvrcholí v neděli 5.5.2013 šesté kolo světového šampionátu v motokrosu na trati v severoportugalské Aguedě s charakteristicky načervenalým povrchem. Od minulého kola, konaného v bulharském Sevlievu, měli jezdci na trénink a odpočinek téměř dva týdny. Antonio Cairoli i Jeffrey Herlings jsou jistě skvěle připraveni opět vystoupat na nejvyšší stupně pódiového umístění a prohloubit tak svůj velký bodový náskok před ostatními jezdci.
Bude to zajisté velmi náročný víkend, jelikož se kromě klasického Mistrovství světa skupin MX1 a MX2 pojede druhé kolo evropského šampionátu EMX125 a první kolo šampionátu EMX250. Vzhledem k vysokému počtu přihlášechých jezdců do obou těchto závodů byl Youthstream nucen změnit formát závodu tak, aby mohli všichni jezdci odjet alespoň jeden závod a nemuseli odjet domů už po měřeném tréninku.
MX1
Jezdec týmu Red Bull KTM Factory Racing Antonio Cairoli jede do Portugalska s hlavním cílem - vyhrát a zvýšit své bodové vedení skupiny MX1. Ital překvapivě nevyhrál minulé kolo v Bulharsku. Loni se mu zde v Aguadě nepodařilo zvítězit a skončíl třetí za Desallem a Paulinem. Naposledy v Portugalsku Tony získal prvenství v roce 2009, takže je připraven tento víkend dát do závodu jen to nejlepší.
Gautier Paulin z Kawasaki Racing nabyl sebedůvěru poté, co se mu podařilo vyhrát MXGP Bulharska před dvěma týdny. Navíc se posunul na druhé místo celkového bodového hodnocení skupiny MX1. Loni to v Aguedě pro Paulina bylo jako na houpačce. První rozjížďku mu zkomplikovala technická závada, ale druhý závod ovládl a vyhrál jej. Celkově se tak umístil na druhém místě. Paulin se po závodě v Bulharsku zmínil o tom, že portugalskou trať zná velmi dobře, což by mu mohlo dopomoci zacelit velký bodový rozdíl mezi ním a Cairolim.
Třetí v šampionátu MX1 s pouhými šesti body ztráty na Paulina je nyní Clement Desalle, který si v Bulharsku vybojoval třetí příčku. Jezdec týmu Rockstar Energy Suzuki si je dobře vědom faktu, že bude-li se chtít dále udržet v boji o titul, je tento víkend pro něj klíčový. Navíc jej může dosti motivovat skutečnost, že se mu v Aguedě podařilo zvítězit již ve třech předešlých
letech.
Na čtvrtou příčku bodového hodnocení MX1 klesl jezdec týmu Red Bull KTM Factory Racing Ken de Dycker po tom, co v Bulharsku skončil až na sedmém místě. Belgičan se na závod velmi těší a musí napravit svůj špatný výkon z poslední Grand Prix, chce-li se posunout výše v bodech. De Dycker zde loni dokončil závod na pátém místě, takže má mnoho šancí se objevit na pódiu.
MX1 Podium 2012:
1. Clement Desalle
2. Gautier Paulin
3. Antonio Cairoli
MX2
Jeffrey Herlings hájící barvy Red Bull KTM Factory Racing nebyl doposud v této sezóně poražen. Před druhým Jordim Tixierem má 65 bodů náskok. Hlavním Jeffreyho cílem je i nadále zůstat neporažen a rovněž začal hodně věnovat pozornost porovnávání svých časů s jezdci skupiny MX1 s jediným cílem – aby ještě více zvýšil svou rychlost.
Jeho týmový kolega Jordi Tixier na sobě začal zřejmě velmi dřít, jelikož od nizozemské Grand Prix zaznamenal neuvěřitelné zlepšení. Od té doby jej vidíme rvát se o přední pozice s těmi nejlepšími jezdci a dokonce byl pár kol i ve vedení během posledních třech kol MXGP. Tixier si je ovšem vědom nadřazenosti svého týmového kolegy Herlingse, ale i přesto bude dále bojovat.
Třetí místo bodového hodnocení skupiny MX2 patří v současnosti Glennu Coldenhoffovi z týmu Construct KTM. Holanďan zahájil sezónu boji na prvních třech místech, ale pódiové umístění z toho zatím nebylo. Nezbývá mu nic jiného než v sebe věřit a dosáhnout tak vytouženého umístění na stupních vítězů.
Španělský jezdec José Butrón z týmu Silver Action KTM okupuje čtvrté místo bodového hodnocení a na stupních vítězů se objevil letos již dvakrát – v Thajsku a v Itálii. José bude počítat s velkou podporou španělských diváků, kteří jej přicestují do Portugalska podpořit a možná jej tedy uvidí také na stupních vítězů.
MX2 Pódium 2012:
1. Jeffrey Herlings
2. Tommy Searle
3. Jeremy Van Horebeek
-Míša Hrabcová-
Zdroj a foto: motocrossmx1.com
20. 04. 2013
Výsledky a video z xgames best whip
Gold Medal Jeremy Stenberg
Silver Medal Edgar Torronteras
Bronce Medal Josh Hansen
4. Ronnie Renner
5. Taka Higashino
6. Wes Agee
Odkaz na video zde
20. 04. 2013
Velká gratulace, Libor Podmol vyhrál svojí první medajli na XGames v Moto X Step Up!
Ve čtvrtek odstartoval letní seriál xgames,kde i Česká republika měla svého zástupce Libora podmola.Libor vyhrál zatím svojí první medajli ve skoku do vyšky,kde obsadil třetí místo.Vsobotu čeká libora Moto X Speed & Style a v neděli Moto X Freestyle.
Výsledky:
Gold Medal: Youngster Bryce Hudson 31 ft
Silver Medal: Ronnie Renner 30 ft
Bronze Medal: Libor Podmol 29 ft
4. Josh Hansen 28 ft
5. Massimo Bianconcini 25 ft
6. Brian Dale Foster 23 ft
19. 04. 2013
Starý známý ze seriálu MS "Night of the Jumps" Dany Torres vyhrál druhý podnik série Red Bull X-Fighters v exotické Dubai. Ve finále porazil i vybroušeného stylaře Levi Sherwooda. Třetí skončil mistr neobvyklých triků Tom Pages.
Písek a rampy v Dubai ochutnali i dva velcí rivalové a velcí kamarádi David Rinaldo a Libor Podmol a v ostré konkurenci se neztratili, postoupili do čtvrtfinále a potrápili stálé účastníky X-Fighters.
Ve čtvrtfinále proti Adelbergovi Libor Podmol neriskoval, skákal triky, které má hodně v paži a na Quarter pipu ve vysokém skoku frajersky zdravil natěšené diváky. Za svoji jízdu získal v celkovém hodnocení jednu přilbu z pěti za energii, kterou do triků dával. Rod Adelberg získal čtyři přilby a postoupil do boje o finále.
Libor Podmol získal v konečném zúčtování více bodů, než šampión Red Bull X-Fighters 2008 Mat Rebeaud, který je specialistou na neskutečný trik v saltu - Tsunami Indy Flip (foto níže).
Tom Pages vnesl do FMX originální triky, ovšem kámen úrazu jsou pro něho kombinace do salta, což se potvrdilo i v Dubai, kde mu finále uniklo kvůli pádu na doskoku po Hart Attack Flipu. Naopak Levi Sherwood zajel jízdu bez jediné chybičky a mohl se těšit na finále proti Torresovi. Ve finále se vlastně sešli vítězové předešlých ročnících závodu v Dubai, Dany vyhrál v roce 2011 a Levi v roce 2012 a oběma vítězství pomohlo k celkovému vítězství v daném roce.
Dany skákal v Dubai s nebývalou lehkostí a ani Levi se svým výstavním Barhop Flipem mu nemohl konkurovat a musel se spokojit s trofejí za druhé místo. "Sice jsem vyhrál, ale série Red Bull X-Fighters pokračuje a budu muset hodně bojovat, abych vyhrál celý seriál," přiznal skromně Dany Torres. Dany je ve formě, a až se na něho úsměje i potřebné štěstí, tak určitě vyhraje závod MS "Night of the Jumps". Při jeho aktuální formě se máme na co těšit.
Další stopka X-fighters bude "velké pískoviště" v Glen Helen v USA 11. května.
Výsledky
1. Dany Torres (ESP), 2. Levi Sherwood (NZL), 3. Thomas Pages (FRA), 4. Rob Adelberg (AUS), 5. David Rinaldo (FRA), 6. Libor Podmol (CZE), 7. Mat Rebeaud (SUI), 8. Maikel Melero (ESP), 9. Josh Sheehan (AUS), 10. Daisuke Suzuki (JPN)
Průběžné pořadí
1. Torres 180 points, 2. Pages 165, 3. Sherwood 145, 4. Adelberg 110, 5. Josh Sheehan (AUS) 65, 6. Melero 60, 7. Rinaldo 45, 8. Todd Potter (USA) 40, 9. Podmol 35, 10. Rebeaud, 30.
zdroj msfmx.cz
19. 04. 2013
20.04 | Kluky u Písku |
27.04 | Kaplice |
05.05 | Jinín |
11.05 | Žár u Vacova |
02.06 | Pacov |
06.07 | Božetice |
20.07 | Nihošovice |
07.09 | Horažďovice |
21.09 | Netolice |
26.10 | Kaplice |
19. 04. 2013
Tedy celý finální kalendář Buksa / Ados motokros 2013 vypadá takto:
14.04. | Dlouhá Loučka |
19.05. | Pacov |
30.06. | Kaplice |
28.07. | Dalečín |
18.08. | Petrovice |
13.10. | Kramolín |
20.10. |
Loket - Družstva |
19. 04. 2013
Mezinárodní mistrovství České republiky, Dlouhá Loučka, 14.4.2013
Zahajovací závod Jihočeského přeboru 2013, Kluky u Písku, 20.dubna
Jak už to bývá, zima, která letos nadělala tolik škod a nepříjemností najednou odešla a jaro je konečně tady v plné síle. A zatímco junioři ještě před týdnem v Lokti mrzli, v Dlouhé Loučce u Uničova se spolu se svými staršími kolegy už pořádně zahřáli. Do nové sezóny tam úspěšně vykročili i přední jihočeští závodníci – a v sobotu 20.dubna je můžeme vidět bojovat s kompletní sestavou motokrosových jezdců jihočeské oblasti na zahajovacím závodě Jihočeského krajského přeboru v Klukách u Písku.
Start předních jihočeských jezdců , třeba Rudolfa Weschty, Martina Fiňka a Davida Čadka ze soběslavského týmu REDE MX, ale i dalších je velkým lákadlem pro diváky, ti zkušenější ale vědí, že jihočeská oblast má dostatečnou základnu velmi dobrých jezdců, kteří dokážou z každého závodu udělat zajímavou sportovní podívanou. Letos by měla zajímavost závodů zvednout i novinka – druhé jízdy tříd MX2 a Open jako společné superfinále, které bude vyvrcholením sportovního odpoledne.
Jak už jsme informovali, pojede se letošní Jihočeský krajský přebor ve čtyřech kategoriích – ve třídách 65+80 ccm, 125 – MX2, Open a Veterán a jako Jihočeský pohár ve třídách Amatér MX2 a Amatér Open. Sobotní program v Klukách zahájí tréninkové jízdy od 7,40 hodin ráno, kvalifikace začne v 10 hodin a hlavní odpolední program zahájí první jízdou tříd 65 a 80 ve 12,15 hodin.
Úvodní závod Mezinárodního mistrovství České republiky v Dlouhé Loučce byl zajímavý nejen premiérou nového systému rozjížděk se společnými superfinálovými jízdami tříd MX1 a MX2, včetně odlišného bodování proti zažitému systému, ale i kvalitním obsazením obou hlavních tříd. Zatímco dosavadní mezinárodní obsazení třídy MX2 (Szvoboda, Šimko, Hugyecz) bylo ještě doplněno dvěma francouzskými jezdci evropské úrovně – Maillardem a Jaulinem, třída MX1 spoléhala na domácí „produkci“. Vedle Martina Michka a dalších domácích stálic byli ale na startu taky naši špičkoví mladí jezdci se zkušenostmi ze zahraničních startů – Filip Neugebauer, František Smola i Petr Smitka. Cizinu opět zastupoval Florent Richier a Polák Lukasz Lonka, účastník mistrovství světa MX3 – ten ale nakonec do bojů příliš nezasáhl. Závody obou tříd byly bojovné a měly vysokou úroveň, ve společném superfinále se ale překvapivě ukázala převaha českých jezdců třídy MX1 nad MXdvojkami se zahraničními posilami. V jednom kole s vítězem Filipem Neugebauerem se udrželo sedm „jedniček“, ale jen čtyři „dvojky“, mezi nimi z domácích jen Marek Sukup. Nový způsob bodování, v němž si každý z osmdesáti kvalifikovaných jezdců odvážel nějaký ten bodík, se asi moc nezamlouval Martinu Michkovi: kvůli poruše motoru nedokončil první jízdu a musel absolvovat B-superfinále, které v pohodě vyhrál a postoupil do hlavního superfinále A. I zde prokázal špičkovou formu, když se v závěru dotahoval na vedoucího Filipa Neugebauera, celkově nastřádané body ho však odkázaly až na konečné 19.místo. Zdá se, že nedokončení jedné z jízd může být pro ambiciózní jezdce bodovou pohromou.
Kromě Martina Michka bodoval ve třídě MX1 i David Čadek z týmu REDE MX – s body za 10. a 15. místo byl celkově dvanáctý. Poprvé po loňských zdravotních výpadcích se objevil i Zdeněk Blábolil, skončil 26.
V silné konkurenci třídy MX2 dobře obstáli jezdci jihočeských týmů. Loňský juniorský mistr Rudolf Weschta a Martin Finěk z REDE Motocross teamu a Václav Kovář z MotoTeamu Excel Racing dojeli v obou svých jízdách v první desítce, spolu se zahraničními špičkami a nejlepší českou dvojicí Marek Sukup a Milan Špičák. Vašek Kovář musel po pádu v superfinále vzdát, teď se ale připravuje na reprezentaci – je nominován na juniorský Motokros evropských národů, který se pojede příští týden, 27.-28.4. ve Francii.
Výsledky:
Třída MX1 Třída MX2
1. Filip Neugebauer, Osička/Pfeil MX - 78 1. Tomáš Šimko, Buksa/ADOS KTM – 79
2. Florent Richier, FRA, Buksa/ADOS – 74 2. Marek Sukup, KRTZ – 79
3. Petr Bartoš , ORION/RS Petrol – 74 3. Boris Maillard, FRA, Osička/Pfeil – 76
4. František Smola, ORION/RS Petrol – 72 4. Sullivan Jaulin, FRA, Osička/Pfeil – 73
5. Petr Smitka, Hulho MX – 72 5. Bence Szvoboda, HUN, ADOS – 73
6. Jiří Čepelák, YAMAHA Čepelák – 71 6. Rudolf Weschta, REDE KTM – 69
7. Martin Žerava, SMS Morava – 71 7. Milan Špičák, HT Group – 69
8. Petr Stloukal, Team MAX2 – 62 8. Martin Finěk, REDE KTM – 65
12. David Čadek, REDE KTM – 57 12. Václav Kovář, MT Excel Racing - 56
19. Martin Michek – Buksa/ADOS – 44 17. David Soldát, BV racing - 48
26. Zdeněk Blábolil, SMS Kaplice – 28 24. Matěj Hejhal, Team Max2 – 31
Třída Veterán jela svůj závod klasicky, na dvě jízdy. Ve startovním poli se objevila nová jména, naopak chybělo jméno Miroslava Kučírka. Závod ovládali další Moraváci, Jiří Pach, který ale po pádu a zranění v závěru první jízdy odstoupil a Dušan Kotrla, který dovedl obě jízdy do vítězného konce. V první desítce se umístili hned tři jezdci jihočeského střediska – Martin Rybák (ve druhé jízdě čtvrtý), Milan Přibyl a Milan Heřman, který se vrátil po zranění, kvůli kterému vynechal loňskou sezónu.
Výsledky:
1. Dušan Kotrla, SMS Morava – 50
2. Roman Skalka, Team MAX2 – 42
3. Roman Buček, ÚAMK Medlov – 33
4. Marcel Malovaný, Buksa/ADOS KTM – 33
5. Michal Baborovský, SMS Stř.Čechy – 30
6. Martin Rybák, MSK Český Krumlov – 30
7. Julius Mikula, SMS Chomutov – 30
8. Milan Přibyl, SMS Kaplice – 25
9. Milan Heřman, MT Excel Racing – 24
10. Lukáš Holub, Training JB – 24
12. Zdeněk Velký, MT Excel Racing - 18
19. 04. 2013
DALŠÍ ZAJÍMAVOSTI LETOŠNÍHO MX ZÁVODĚNÍ CAMS
Už dříve jsme představili základní koncepci letošního motokrosového závodění pod hlavičkou CAMS – Českomoravské asociace motocyklového sportu. V průběhu února jsme po praktických zkušenostech Jirky Jankovského a jeho juniorského týmu se závoděním na italských mistrácích zvažovali zavedení dnes tolik ve světě diskutovaného systému společného superfinále. Nicméně se nám zdá, že je tento systém sice lákavý pro diváky, ale přece jen trochu diskriminující pro většinu jezdců. Už při společných jízdách při republikových závodech družstev byl patrný handicap jezdců na slabších strojích třídy MX2, když ti nejlepší jen s obtížemi dojížděli v první desítce pořadí. A co hůře, přední jezdci této třídy jsou většinou v superfinále ochuzení o „lídrovství“ v závodní jízdě ve smyslu pozornosti diváků i médií, patřící několika vedoucím jezdcům pořadí jízdy. No a v neposlední řadě je i trochu diskutabilní motivace jezdců se slabší výkonností, pro které je většinu sezóny zavřená brána účasti ve společném superfinále a druhá jízda se pro ně stává trochu zbytečností. Po zvážení těchto aspektů se nakonec výkonný výbor Divize motokrosu CAMS dohodl na pokračování u nás klasického soutěžního systému dvou samostatných jízd pro každou vypsanou třídu. Nicméně i přesto dochází letos k dílčím změnám motokrosového závodění a věříme, že INTER MISTROVSTVÍ ČR MX 2013 bude jako celek opět velmi kvalitním sportovní seriálem jak pro veřejnost, tak i pro jezdce.
POPRVÉ SPOLEČNÉ ZÁVODĚNÍ MLÁDEŽE A DOMÁCÍ ŠPIČKY – více než deset let byly vrcholné domácí mistrovské šampionáty přehlídkou výkvětu domácího motokrosu doplněných přehlídkou zkušených veteránských závodníků. S rostoucí dynamikou současného motokrosu se však zvyšují nároky na přípravu i u mládežnických tříd a tím se značně smazávají dříve praktikované rozdílné přístupy k přípravě tratí. Při zachování maximální bezpečnosti jsme se letos s pořadateli dohodli, že připravíme závodiště a především vlastní závodní tratě tak, aby na nich mohli v jeden den při svých samostatných jízdách startovat jak děti/mládež, tak zkušení „dospělí“ jezdci. Pro mladé jezdce tříd 65 ccm a 85 ccm to může být ta nejlepší motokrosová škola – vidět své starší a zkušenější vzory na stejné trati a učit se jejich stylu a jízdě.
ROZŠÍŘENÉ BODOVÁNÍ - vedle klasického bodování za pořadí v jednotlivých jízdách je ve hře dalších 5 bodů na každém podniku : 3 body pro vítěze kvalifikace a po 1 bodu za nejrychlejší kolo v každé jízdě.
VYHLAŠOVÁNÍ - pořadatel ve spolupráci s Divizí MX a CAMS bude vyhlašovat v každé třídě celkově prvních 5 jezdců pořadí podniku. Na jezdce kromě klasických pohárů čekají i hodnotné věcné ceny partnerů šampionátu. Vyhlašovat se bude jen celkově vždy až po druhých jízdách a to ve dvou etapách – nejprve odpoledne po druhé jízdě třídy 85 ccm obě mládežnické třídy a po skončení poslední jízdy OPEN pak zbylé tři třídy (MX2-junior, MX2 a OPEN).
BEZPEČNOST A ZVÝŠENÁ INFORMOVANOST – DM CAMS klade i letos důraz na zvýšené efektivní zdravotní zabezpečení závodů IM ČR MX 2013 s tím, že bude důsledně vyžadováno STOPROCENTNÍ ZDRAVOTNÍ ZABEZPEČENÍ V CELÉM MX AREÁLU - organizačně bude zabezpečeno POKRYTÍ CELÉ TRATI FUNKČNÍM INFORMAČNÍM RADIOSYSTÉMEM pro včasné uvědomění ředitelství závodu o krizových situacích i ze vzdálených úseků trati.
MODRÉ VLAJKY PRO SIGNALIZACI POMALÝM JEZDCŮM - vybraní proškolení pořadatelé budou důsledně zajišťovat ORGANIZOVANOU SOUČINNOST PŘI POUŽITÍ MODRÝCH VLAJEK na 2-3 místech MX trati.
PŘÍPRAVA NA JÍZDU V PROSTORU STARTU – operativně bude odzkoušeno v prostoru přímo za startovním žebříkem (na závodištích s příhodným umístěním STARTU i ČEKAČKY), odtud odjedou jezdci do zaváděcího kola, poté se seřadí v „čekačce“ a vyjedou na start.
PŘEDSTAVENÍ JEZDCŮ PŘI SLAVNOSTNÍM ZAHÁJENÍ ZÁVODU – povinně se jej zúčastní VŽDY PRVNÍ jezdci aktuálního pořadí seriálu (červená tabulka) tříd, které nestartují na začátku odpoledního programu (tedy 85 ccm, MX2 Junior, MX2 a OPEN), možnost účasti i manažera příslušného týmu a čestných záštit jednotlivých tříd.
ZAJIŠTĚNÍ VJEZDŮ/VSTUPŮ PRO TÝMY/JEZDCE – na základě vydaných „licencí soutěžícího CAMS“ bude jejich majitelům vydán větší počet vjezdů/vstupů na závodiště IM ČR MX 2013.
Zdroj moto-cross.cz
FREESTYLE-SHOP.czTelefon: +420 737 429 633 E-mail: info@freestyle-shop.cz |
Informace |
Obchodní podmínky |
|